CONDICIONS GENERALS DE VENDA A DISTÀNCIA
A través del present lloc web, Vostè podrà adquirir diferents productes i serveis facilitats directament o indirectament per MEMORA.
Aquestes operacions mercantils es formalitzaran a distància i, per aquest motiu, el propietari del lloc web publica aquestes «Condicions Generals de Venda a Distància», les quals regiran tots aquells encàrrecs realitzats de manera electrònica, tal com s'estableix en els articles 92 i següents de la LDCU i 23 i següents de la LSICE.
¿QUÈ POT ADQUIRIR V. A TRAVÉS DE LA WEB «WWW.MEMORA.ES»?
En l'actualitat, a través del referit portal web, vostè solament podrà adquirir productes florals i altres ornaments complementaris (p.e. cintes amb missatges, notes de condol personalitzades…) per a ser remesos a persones que estiguin sent vetllades en les nostres instal·lacions.
Vostè no pot adquirir cap producte que no estigui vinculat a un servei funerari prestat per alguna societat del GRUP MÉMORA.
Conseqüentment, l'oferta de productes i serveis que es poden adquirir a distància és dinàmica i està directament relacionada amb l'estat de la vetlla de la persona finada. Per aquest motiu, en aquells casos en què l'hora per encàrrec estigui massa pròxima a l'hora de cerimònia, vostè no podrà realitzar una comanda a distància, ja que el destinatari del producte serà traslladat fora de les nostres instal·lacions.
Això implica que els productes i serveis puguin canviar constantment, no sent MEMORA responsable per la variació de les ofertes que no hagin estat acceptades i formalitzades prèviament en la forma deguda pels usuaris.
En alguns casos, per motius de l'estacionalitat de les flors, podria ocórrer que en el «catàleg floral» apareguessin productes que no haguessin estat suprimits o que estiguessin temporalment fora de l'oferta, sense haver estat modificada la pàgina web en aquests aspectes.
Com pot realitzar vostè una comanda a distància?
Per a realitzar una comanda a distància, vostè haurà de tenir connexió a Internet (ja sigui mitjançant un ordinador convencional o un dispositiu mòbil o tauleta) i accedir a la pàgina web: «www.memora.es» i realitzar els següents passos:
PAS I – accedir al catàleg floral
Haurà de dirigir-se a l'apartat de «Comprar flors», en el qual trobarà el «catàleg floral» de productes oferts pel propietari del lloc web. El «catàleg floral» apareix amb preus amb imposat tipus IVA inclòs, en cas de preu amb IGIC es mostrarà al final abans de realitzar el pagament.
PAS II – seleccionar el producte triat
En clicar en un producte en concret, tindrà la informació detallada del producte ja sigui mesures, grandària, composició d'aquesta, etc. El preu es continua mostrant amb imposat tipus IVA inclòs.
PAS III – seleccionar destinatari, elements addicionals i dades del comprador
Vostè ha de seleccionar el difunt al qual s'enviarà la comanda. Pot buscar-ho per les seves dades personals com a nom i cognom/s o per la província en el qual es realitza el servei fúnebre. Si us plau, tingui vostè en compte que solament podrà remetre productes oferts en la web «www.memora.es» a destinataris que es trobin dins de les instal·lacions funeràries gestionades per societats del GRUP MÉMORA.
Seleccionat el destí en el qual realitzar el lliurament, vostè podrà seleccionar elements addicionals com una cinta o llaç amb un text o una nota de condol per a lliurar juntament amb el producte seleccionat.
Per a una correcta facturació de la comanda, vostè haurà de complementar les dades del comprador sol·licitats pel titular del lloc web. Aquestes dades personals seran tractats segons s'estableix en la política de privacitat del present lloc web.
PAS IV – forma de pagament
Seguidament, vostè haurà d'introduir el mitjà de pagament, el qual seria recomanable que fos realitzat directament pel comprador. El propietari del lloc web no serà responsable de qualsevol incidència generada per l'ús de mitjans de pagament de titularitat distinta de la del comprador, devent –en tot cas- el comprador assumir amb el deute generat de confirmar-se i realitzar-se la comanda.
Així mateix, tenint en compte que l'encàrrec floral té un temps d'enviament molt curt –gairebé immediat-, cal seleccionar un mitjà de pagament àgil i segur. Per això, el propietari del lloc web solament acceptarà pagaments mitjançant targetes de crèdit compatibles amb la plataforma de pagament del Banc Sabadell, podent ser les targetes de crèdit de qualsevol altra entitat bancària.
Si té qualsevol dubte respecte la seva targeta de crèdit, li recomanem que consultin amb la seva entitat bancària, donat que el propietari del lloc web no té la capacitat de resoldre-li tals interrogatives.
L'ús de targetes de crèdit com a mitjà de pagament no genera cap càrrec addicional per a l'usuari.
La correcta introducció de les dades en el sistema és el següent:
Introduïts totes les dades, se li preguntarà si vol CONFIRMAR LA COMANDA.
Una vegada confirmat la comanda, el propietari del lloc web iniciarà la prestació del servei. A causa de la naturalesa perible dels productes florals, no podrà l'usuari exercitar el seu dret al desistiment, sent aquesta una de les causes excepcionals previstes en l'article 103 LPCU.
Així mateix, una vegada confirmat la comanda, el propietari del lloc web procedirà a carregar el preu convingut en la targeta de crèdit, produint-se el pagament dels productes i serveis contractats. Vostè ha de tenir en compte que de rebutjar-se el pagament del servei per la seva entitat bancària, el propietari del lloc web no realitzarà la prestació de serveis contractats.
En el cas que el pagament del servei fos cancel·lat manualment amb posterioritat de la prestació d'aquest, sense causa justificada ni mediant consens amb el propietari del lloc web, aquest es reserva totes les accions que en Dret li emparin per a rescabalar-se dels danys i perjudicis que se li hagin ocasionat.
En contractar els productes i serveis d'acord amb les presents Condicions Generals de Venda a Distància, vostè reconeix que entén que Mémora tractarà les seves dades per a la venda d'aquests productes i/o serveis d'acord amb el que s'estableix en la Política de Privacitat del lloc web i assumeix la responsabilitat d'haver-se llegit i informat del que s'estableix en aquesta Política de Privacitat amb caràcter previ a la contractació dels productes i/o serveis corresponents.
PAS V – Comanda confirmada – condicions d'execució de l'encàrrec
Una vegada acceptat la comanda, vostè rebrà en l'adreça de correu electrònic facilitada la confirmació de la comanda (detallant les dades identificatives del servei contractat).
A continuació es detallarà cadascun dels referits conceptes, els quals estan sotmesos a les següents condicions:
1.- CONFIRMACIÓ DEL DEMANAT - DADES IDENTIFICATIVES DEL SERVEI CONTRACTAT:
OBJECTE: correspon als productes i serveis contractats lliurement per l'usuari del lloc web.
PREU: correspon a l'import indicat en el moment de la contractació dels productes i serveis contractats, al qual se li inclouen els impostos corresponents segons la normativa vigent a cada moment. Si es detectés que ha existit un error en la introducció del preu indicat en les dades identificatives del servei contractat, el propietari del lloc web o algun representant d'aquest, es posarà en contacte amb vostè el més aviat possible per a informar-lo de la incidència. En qualsevol cas, el preu establert en el correu electrònic resum que sigui manifestament erroni i no coincideixi amb l'establert en el catàleg web o en format paper, sense que hagi mediat cap promoció o oferta que ho hagi reduït, es considerarà nul i per no efectuat la comanda en concret, a l'ésser un vici inesmenable de la contractació segons estableix l'article 1261 del Codi Civil. Si vostè detectés l'error en el preu, per mor del principi de bona fe contractual, el comunicarà al més aviat possible al propietari del lloc web per a realitzar les comprovacions tècniques corresponents.
MODE DE LLIURAMENT: correspon al resum operacional del servei contractat, el lloc de lliurament i la persona receptora dels productes i serveis. En el cas d'existir algun error en les dades indicades, es prega comunicació expressa sobre aquest tema en el compte de correu datos@memora.es. La franja horària de l'enviament obliga el propietari del lloc web a realitzar el lliurament en aquest moment. A mode de comprovant del correcte lliurament, el receptor del servei haurà de subscriure un document facilitat pel representant del lloc web assignat a aquest efecte en el qual se li indicarà: (i) si accepta la comanda; (ii) si no l'accepta per no estar conforme amb la qualitat d'aquest; (iii) si no l'accepta per un altre motiu no imputable al prestador del servei. Si el receptor accepta la comanda, la transacció quedarà finalitzada als efectes legals oportuns.
En el supòsit de donar-se la circumstància (ii), per a poder iniciar un procediment de comprovació de la qualitat del servei i, si és el cas, devolució del preu abonat per l'usuari, és necessari remetre una fotografia en presència del missatger de la comanda en la qual es vegi amb claredat el producte defectuós a l'adreça de correu calidad@memora.es, amb la condició d'iniciar una reclamació.
Sobre aquest tema, el propietari del servei web es compromet a intentar solucionar de la millor manera possible qualsevol incidència, substituint com més aviat millor els productes defectuosos sense cap cost o abonant el preu, tal com disposa l'article 119 LPCU.
D'altra banda, si la comanda arribés tard i el missatger fos incapaç de localitzar al receptor del producte, el propietari del lloc web estendrà acta d'incidència de la comanda i es posarà en contacte amb l'usuari /comprador del producte per a aclarir la situació.
En qualsevol cas, qualsevol incidència podrà ser comunicada a l'adreça de correu calidad@memora.es.
Finalment, en el supòsit (iii), tenint en compte que el receptor de la comanda no ha volgut rebre'l per motius personals, s'entendrà que la prestació del servei ha estat realitzada correctament, no podent l'usuari / comprador reclamar el preu abonat.
Tampoc podrà l'usuari / comprador reclamar com a seu el producte remès al destinatari indicat, donat que s'entén que el mateix és un regal realitzat al receptor de la comanda, no sent en cap cas propietat del comprador una vegada realitzada el lliurament en la forma deguda.
Com pot posar-se en contacte amb els gestors de «www.memora.es»?
Tal com s'ha indicat al llarg de les presents condicions, els usuaris del lloc web podran posar-se en contacte amb el responsable de «www.memora.es» a través de l'adreça de correu electrònic info@memora.es i del telèfon d'atenció al client 900 231 132.
CONDICIONIS CONTRACTACIÓ TELEFÒNICA O PER MISSATGERIA INSTANTÀNIA – PANDÈMIA COVID-19
Com a mesura excepcional i fruit de les enormes dificultats -fins i tot prohibicions- de desplaçament als punts de contractació presencial habilitats per la companyia dins de la pandèmia de la COVID-19, s'ha decidit habilitar la contractació telefònica de serveis funeraris.
Això implica que les famílies que ho desitgin puguin realitzar la contractació mitjançant la gravació de la seva veu sense desplaçar-se a les oficines comercials.
Aquesta mesura, per urgent i excepcional, implica el no reconeixement de cap dret de desistiment, una vegada formalitzada la contractació telefònica, ja que l'execució del contracte és immediata, segons disposa l'art. 103 del «Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries» o el seu equivalent en el dret autonòmic aplicable.
Finalment, indicar que com que el correu electrònic i la plataforma de missatgeria WhatsApp s'han convertit en un mecanisme àgil de comunicació, aquelles famílies que -com a última mesura- desitgin manifestar el seu consentiment contractual a través d'aquests mitjans, reconeixen expressament que la companyia li ha posat a la seva disposició la possibilitat de formalitzar la contractació presencialment i, malgrat això, s'ha decidit lliurament optar per aquests mètodes telemàtics. Sobre aquest tema, reconeixen:
Que la seva identitat correspon amb la del titular del contracte i/o que compten amb la representació que ostenten en nom d'una tercera persona no apta per a formalitzar la contractació del servei funerari.
Que la signatura electrònica reproduïda mitjançant el programa SIGNATURIT correspon a la de la persona titular del contracte i que el titular de la línia telefònica i/o compte de correu serà responsable enfront de la companyia funerària de les responsabilitats provinents del procés de contractació.
En tots aquests casos, tampoc s'atorgarà dret de desistiment per ser immediata la prestació del servei en virtut del que s'estableix en art. 103 del «Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries» o el seu equivalent en el dret autonòmic aplicable.
JURISDICCIÓ I NORMATIVA APLICABLE
Les presents Condicions Generals de Venda a Distància estaran sotmeses al dret espanyol i al dret autonòmic corresponent, sotmetent-se les parts als tribunals del domicili del consumidor i usuari per ser fòrum imperatiu, quan correspongui i, en la seu del titular del lloc web –la ciutat de Barcelona- en els altres casos el fòrum dels quals sigui dispositiu.